The eagle has landed! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Martine - WaarBenJij.nu The eagle has landed! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Martine - WaarBenJij.nu

The eagle has landed!

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine

04 Maart 2013 | Thailand, Bangkok

Ja hoor, we zijn er weer. In de stad waar alles kan… schorpioenen op een stokje om te eten, ladyboys, ‘echte’ Hugo Boss pakken die je op straat worden aangeboden evenals tattoos en de befaamde Pingpong-shows, 98% van de inwoners is toerist en waar je in een Starbucks een monnik een iced frapuccino ziet bestellen.
Inderdaad, we zijn in Bangkok.

We… ja jullie lezen het goed, the love story continues en starten Michel en ik ook nog eens waar we onze vorige reis uit elkaar gingen. Uit elkaar in de zin dat ik naar huis moest, omdat mijn verlof eindigde en Michel verder zou reizen. Dit heeft 2 weken geduurd en kwam Michel gelukkig ook naar Nederland. Een half jaar hard gespaard en hier zijn we! Het leuke is dat mensen vaak aan je vragen; ‘wat is nu het leuke aan reizen?’ en buiten nieuwe culturen leren kennen, mooie landschappen in je opnemen blijft het voor ons vooral het ‘samen delen’. En dat gaan we zeker doen de komende maanden (of jaren?).

Over Bangkok heb ik me in eerdere verhalen al uitgelaten, dus ik zal jullie niet vermoeien met nóg meer details. Wat wel leuk is om te vertellen is dat we het visum voor Myanmar hebben geregeld, straks voor een ticket gaan kijken en we waarschijnlijk donderdag aankomen in Yangon in Myanmar. Een tip van ons; mocht je in welk land dan ook een visum willen aanvragen, ga eerste even ‘shoppen’ bij reisbureautjes. Wij begonnen namelijk met een visum van 2500 Bath en eindigden uiteindelijk met eenzelfde visum van 1700 Bath. En aangezien 40 Bath een Euro is, tel uit je winst!

Laat het maar snel donderdag zijn, want BK hebben we stiekem wel een beetje gezien (klinkt dit al een beetje als een verwende backpacker?). De Pad Thai is lekker hoor, maar we zijn vooral ook erg benieuwd naar nieuwe landen met lekker eten en mooie bezienswaardigheden! Zo willen we dus eerst naar Myanmar om op de fiets het eeuwenoude tempelcomplex Bagan te bekijken, dan is het plan met Orang Oetans te knuffelen in Borneo (Maleisië), Alladin-paleizen bezoeken in Brunei en de jongensdroom van Michel waarmaken om de rijstvelden in Indonesië te zien. Dan door naar Nieuw-Zeeland waar we een Working Holiday Visum hebben voor een jaar. Mijn tweede bezoek aan dit land, hopelijk zie ik nu wel een echte kiwi (de vogel dan hè)!

Leuk dat jullie ons volgen en we horen graag hoe het bij jullie is! Is het nog steeds zo koud? ☺

Liefs M&M

Owja, even een mededeling van huishoudelijk aard; we schrijven de reisverslagen zo’n beetje om-en-om, bovenaan het verslag staat wie.

• 04 Maart 2013 - 10:10

Eric Helmich:

Fantastisch! Wat een vooruitzichten. Geniet er van!

• 04 Maart 2013 - 10:48

Geke:

Heerlijk, eindelijk weer op pad ;-) Geniet van alles met elkaar. Borneo is een aanrader, neusapen zijn ook funny en de Kota Kinabalu is ook echt iets voor jullie om te beklimmen (denk ik) met een overnachting onderweg. Have lots of fun!

• 04 Maart 2013 - 10:51

Nel:

HA Martine en michel

Fijn om een berichtje te lezen leuk geschreven
    hoop dat jullie een leuke tijd hebben daar
    Het is niet koud hier het is wel 10 graden
    liefs mam.

• 04 Maart 2013 - 10:56

Ilse :

In mijn vorige reacties stond.. Ilse met baby.. Ahhahahaha toch grappig!!
    Dat eerste stukje, beschrijving van Bangkok... Helemaal leuk!! Vooral die monnik, zie het zo voor me. Bizar dat ik er over een paar maandjes ook weer sta!
    Veel plezier en tot in Myanmar!! Liefs ilse, dikke kus van Sam!

• 04 Maart 2013 - 11:28

Pap:

Lieve M&M,
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en de zorg voor het visum niet meer hebben.
    Ik zal jullie uiteraard volgen, veel plezier de komende tijd.
    Als je gaat fietsen neem je dan wel plakspullen mee??

XXXPa

• 04 Maart 2013 - 12:19

Cor En Els:

Leuk verslag en geniet er samen van, is het al donderdag daar? Het is nu hier maandag de 4e en Ja... de zon schijnt en hetwordt 15 graden en morgen nog warmer.
    Goede reis en tot horens. We follow you.. Grtz..<3

• 04 Maart 2013 - 13:39

Bjørn:

Leuk om te lezen! Als ik dit lees krijg ik zin in de zomer, maar eerst mnog een weeknd naar de sneeuw om te boarden. Gisteren was Myanmar nog bij 3 op reis! veel plezier!

• 04 Maart 2013 - 14:08

Piet En Mary:

hai, m&m
    ineens was het donderdagavond , oei geen mailtje aan jullie gedaan , foei.
    te druk!! goeie vlucht gehad zei je Pa.
    dus nu maar genieten , kijken, alles " opsponzen""
    heel veel plezier gewenst, is hier heerlijk voorjaaars weer.

• 04 Maart 2013 - 14:08

Linda:

Hoi M&M,
    Fijn dat jullie goed zijn ge en be (land) waar jullie wilden...Een goede reis verder en we blijven jullie volgen liefs linda en kinders

• 04 Maart 2013 - 16:19

Leontien:

Geniet ervan! Een nieuw avontuur voor de boeg! Maar nu samen ontdekken en genieten!

• 04 Maart 2013 - 17:06

Willeke Van Driel:

Wat klinkt het daar heerlijk. Vandaag weer bij de goede zaak geweest,is wel stil zonder je. Gelukkig is het vandaag zonnig en krijgen we hier in dit kikkerlandje weer zin in get voorjaar. Genietse groetjes

• 04 Maart 2013 - 17:25

Pa:

Het aankomst bericht hebben we om 7.35 uur op vrijdag 1 maart ontvangen.Ik lees dat het allemaal vlotjes verloopt. Goed zo en genieten. Met jullie reisverslagen blijven wij ook goed op de hoogte van jullie belevenissen.

• 04 Maart 2013 - 18:19

Big Sis :

Haai!

Gelukkig kan ik t lezen via mn mobiel, dat gaat een stuk sneller dan vorig jaar gelukkig! De site staat bij mn favorieten hoor! Have fun!

Big kiss big sis

• 04 Maart 2013 - 18:26

Els Van Tol:

ha m&m hier begint het ook wat warmer te worden, hopen dat het aanhoud!
    het eerste lammetje is vanacht geboren, lief joh!
    maak er een leuke tijd van, hou jullie op de hoogte en andersom.
    veel liefs els van tol

• 04 Maart 2013 - 18:53

Bianca:

Hoihoi,

Gelukkig is alles goed verlopen. En dat visum toch nog snel in de pocket. Dus donderdag al naar Myanmar . Ik ben erg benieuwd naar de belevenissen daar. Veel plezier nog ff in Thailand xx

• 04 Maart 2013 - 19:15

Lia En Chris Schravesande:

We zijn heel benieuwd naar jullie belevenissen en fotoˊs, een geweldige tijd toegewenst !

• 04 Maart 2013 - 20:30

Annelies:

Hai hai,

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn! wel leuk hoor dat we zo toch een beetje op de hoogte kunnen blijven! geniet ervan saampjes!!!

xx

• 04 Maart 2013 - 20:33

Karin Van Bi:

Fijn dat jullie er zijn!
    Ga ervan genieten en ja, hier is het nog een beetje koud, maar het wordt beter en het zonnetjes komt er ook doorheen.
    Vééééll plezier.

Liefs Karin
    xxx

• 04 Maart 2013 - 23:02

Cees Van De Dool:

Mooi hoor, doe ze allemaal de groeten daar in B.kok ,en lekker gnieten.
    Maak je geen zorgen wij passen wel op Donkseweg 1.
    Veul plezier.

• 05 Maart 2013 - 15:00

Frans A:

Oh dus je wordt de bk zat? dacht even dat je de 'Boerenklaas' bedoelde!! Have fun

• 06 Maart 2013 - 12:13

Oma:

even laten zien hoe het werkt dan kan oma zelf schrijven

• 06 Maart 2013 - 12:52

Oma:

heb het mailtje ontvangen
    leuk hoor dat julli alzoo veel terug hebben gekregen
    je moeder is hier die heeft even geholpen
    het is hier mooi weer

• 09 Maart 2013 - 14:42

Wilma Van Der Vlugt:

Hallo M en M

Leuk dat jullie weer op reis zijn .Ik ga je weer volgen.Geniet ervan.
    Wij zijn net terug uit Val thorens een weekje wezen skieen.
    We hebben alle weer soorten gehad van heerlijk in zonnetje tot sneeuwstorm op de piste zo erg zelfs dat je niet eens kon blijven staan en een dag dat de liften niet een gingen omdat zo erg stormde en natuurlijk heeft het ook gesneeuwd.
    Over 3 maanden gaan wij naar Florida voor 3 weken.
    groetjes uit het natten Nederland

• 12 Maart 2013 - 12:17

Jannemieke:

Ha Meis, en M.
    Heerlijk dat jullie weer aan het reizen zijn, volg de verhalen met plezier! Hier idd nog steeds koud, naja... weer koud, vorige week leek het even heerlijk te worden maar dat was een 'grapje' denk ik. Geniet ervan en let goed op elkaar. Lfs miek, roel en de meiden

• 15 Maart 2013 - 13:37

Evelien:

Hoi Martine!!
    Gaat alles goed daar? Super leuk om je verslagen weer te kunnen lezen!
    Zijn jullie inmiddels al weg uit pingpong Bangkok? Ik zit er inmiddels 'middenin', haha ;) En ik kan je vertellen dat het wel heel erg wennen is in vergelijking met onze doelgroep. Maar het is super tof:)
    Jullie lekker genieten daar, mooie foto's maken en genieten van de zon. (Hier sneeuwt het weer..)

Lieve groet,
    Evelien

• 15 Maart 2013 - 20:59

Els Van Tol:

ha martine en michel
    hoe is het daar in het verre buitenland?
    ik heb 2 lammetjes op de wereld gezet, we hebben er nu al 33!
    hoop dat alles goed gaat daar, veel plezier!
    liefs els van tol