Been there, don det - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Martine - WaarBenJij.nu Been there, don det - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Martine - WaarBenJij.nu

Been there, don det

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine

30 Maart 2012 | Laos, Vientiane

Sabaidee!

Ik schrijf dit berichtje vanaf mn telefoon dus ik ben benieuwd of t ook daadwerkelijk werkt.. Over infobesitas gesproken, zit nu in Joma een hip westers restaurantje in Laos met snel wifi en heerlijk eten, beetje mail checken, facebooken en mn reisgenoten vermaken zich ook goed met laptop en iphone. Hoe relaxed kan t leven zijn..
Zoals jullie lezen ben ik in Laos! Na een lang gezeur aan de grens waar we voor elke stempel een dollar moesten betalen en wij dat weigerde, omdat ze gewoon geld willen innen van westerse mensen en ze ineens begonnen te smijten met termen als 'overtime' (om 14.00u) en 'holiday' (op maandag).. Maar het is gelukt en we zijn erdoor!
Maar voor dit gebeuren ben ik samen met Es naar Siem Riep in Cambodja gereist en hebben we daar in n fijn hostel leuke mensen ontmoet en daarmee uitgeweest, happy pizza op (niks van te merken alleen) en natuurlijk de tempels van Angkor Wat bezocht! Een enorm tempelcomplex (en enorm veel toeristen) met grote tempels van 900 jaar terug. Indrukwekkend wel, vooral de zonsopgang bij Angkor Wat. Die we na 1 uurtje slapen door t uitgaan om 5 uur zijn gaan bekijken. Maar het was t waard! Es reist eerder verder, ik blijf nog even en ga hierna naar Kratie. Een vreselijk saai, vies stadje waar ik ook weeres ziek wordt, die verkoudheid door airco's komt maar terug.. Maar ik heb er eel dolfijnen gespot! Wel leuk, een beetje met n prive-boot achter ze aan. De dag erna gauw door naar Ban Lung, ook om door te reizen naar Laos.
Ik moet zeggen dit was weer een interessante busrit. Vol locals en n Americaans stel. Ik zat helemaal achterin de minibus naast n Cambodiaanse jongen die n grote tijgerbalsem-pleister op zn nek plakte en bij elke hobbel hard kreunde en naar zn nek greep (en de wegen zijn er nogal bumpy). Aangezien ik ook ziekjes was had ik n halve medische kit bij me en hem maar paracetamol en water aangeboden, toen was hij stil. Arme jongen. Maar dit was niet t enige in de kneusjesbus (busje komt zo..) Twee stoelen voor me ging ineens n raampje open en kotste een vrouw zo uit t raam! Tenminste dat was de bedoeling, de helft kwam weer mee naar binnen, niet te weinig! Zo over t Americaanse meisje heen voor mij en ik moest ook opzij springen bij de jongen op schoot (en hij had al zo'n last van zn nek). Iieeuuuwwwe. De vrouw zelf leek t niet te boeien en ging weer zitten zonder enige verontschuldigingen. Ok, dan vegen we jou kots wel op met n tissue en rijden maar weer. Het uitzicht op t raam was helaas minder deze rit...
In Ban Lung z.s.m. een ticket geboekt naar Laos waar ik de volgende dag in de bus (even overstappen in Stung Trang) 4 leuke engelsen en een chagrijnige duitser ontmoet. Met hen reis ik nu nog zo'n beetje samen. We zijn naar Don Det (been there, don det) gegaan, een van de 4000 islands in Laos. Heerlijk, een bungalow (een schuurtje met n bed) boven de rivier met super uitzicht en elke avond zicht op n zonsondergang! We hebben op dit eiland en Don Khong (ander eiland) rondgefietst, gezommen tussen de rotsen, gerelaxed, lekker gegeten en een dag rond de eilanden gekayaked. De duitser ging gelukkig niet mee haha. Het kayakken was nog spannend als je achter je ziet dat mensen met een enorme vaart kapsijzen in n stroomversnelling naar beneden tussen rotsen! Maar ik heb t allemaal gered!
Hierna zijn we naar Champasak gegaan waar een oude tempel is, mooi om te zien en weer een eind gefietst door het Laoitiaanse landschap. Vanacht zijn we met de nachtbus (10 uur durende rit) naar Vientiane gegaan. Vandaag mn Thaise visa gaan regelen, maandag klaar jeeeeej! En nu met t engelse stel uit t groepje rondgelopen en nu dus bij Joma. Gezellig!

Ik kwam er ook achter dat ik al halverwege mn reis ben! Time flies!! En in NL schijnt de zon! Hoop dat t allemaal goed gaat daarzo!

Liefs from Laos :)

  • 30 Maart 2012 - 12:30

    Sietse:

    Heej Tinus,

    Gave shit allemaal weer om te lezen. Wel jammer dat we hier nie van die enerverende busreizen hebben, altijd leuk om wat heftigs mee te maken onderweg zodat het nie zo saai is hehe. Wel relaxed dat je een paar leuke reismaten heb opgedoken. Hier is het wel lekker weer geweest afgelopen week. Gisteren en vandaag is het jammer genoeg alweer een hoopie minder, blijkt het ineens nog maar net lente te zijn. Dotporie, je kon deze week gewoon lekker in je shirtie buite lopen zo warm was t. Ben je nog maar op de helft? Man, lijkt wel alsof je al een jaar of twee weg bent... Nou geniet ze,

    kus

  • 31 Maart 2012 - 10:21

    Richard:

    Ondanks alle kots toch weer een heerlijk verhaal!
    En, in NL scheen de zon. Veel plezier daar en hou je thai X

  • 31 Maart 2012 - 11:15

    Jannemieke:

    Superrrrr!!!!!!!!! wat beleef je toch een prachtige reis!! xxxxx

  • 31 Maart 2012 - 11:44

    Ilse C:

    Wauuww wat leuk weer! Die busreis, verschrikkelijk!
    En waar zijn de fotos van de eilanden??
    Op de helft alweer!? Wat gaat het snel, geniet er maar van!
    En straks baar Thailand! Ben benieuwd of ik dingen ga herkennen! Kis

  • 02 April 2012 - 02:21

    Eric:

    Gedverdemme...! :-)

    Ik mis wel een foto van die hut boven de rivier.

    Hier is het intussen gewoon weer erg fris, dus geniet maar van de zon daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martine

Actief sinds 06 Okt. 2011
Verslag gelezen: 473
Totaal aantal bezoekers 52610

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2014 - 01 Mei 2015

Come fly with me

28 Februari 2013 - 04 Augustus 2014

Living our dream!

28 Januari 2012 - 23 Mei 2012

Van hot naar her

Landen bezocht: