Tuut tuuuuuut - Reisverslag uit Cát Bà, Vietnam van Martine - WaarBenJij.nu Tuut tuuuuuut - Reisverslag uit Cát Bà, Vietnam van Martine - WaarBenJij.nu

Tuut tuuuuuut

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine

01 Februari 2012 | Vietnam, Cát Bà

Daar istie dan, mijn eerste reisverslag vanuit Vietnam!! Ik zit nu heel relaxed vanuit mn bed te typen in het hotel (waar een overnachting omgerekend zo'n 3 euro kost), lang leve wifi!

Na een kleine cultuurshock (wat zijn hier veel mensen! Wat een chaos! Veel brommers!) zijn we heelhuids in het hostel midden in Hanoi aangekomen in het zogenaamde Old Quarter. Via het hostel hadden we een airport-pickup dus stond er al een chauffeur klaar op het vliegveld met een bordje voor ons. Even de spullen in de kamer gedropt, wat een luxe kamer was! En toen de stad in. De vlucht was opzich ook vlekkeloos verlopen, maar we hadden vrij weinig geslapen. Dus je kunt je voorstellen dat we even een beetje werden overdondert door alle prikkels om ons heen. Andere cultuur (want wie verkoopt er nu slangen in een glazen pot aan de weg), de herrie (heeeeeel veel brommers/scooters die constant toeteren om aan te geven dat ze er aan komen) en de vreemde geuren (of het nu het eten is of het straatvuil, ik ben er nog niet achter haha). Maar we werden vriendelijk aangekeken en vooral bekeken. Twee blonde dames met een blanke huid, tsja dat valt wel op.
De tweede dag zijn we Hanoi gaan exploren. Met een stadskaart hebben we eigenlijk heel de dag rondgelopen en lekker ergens gegeten. Het Vietnamese eten is tot nu toe erg lekker!
Dag drie hebben we een busticket geboekt naar het eiland Cat Ba in Halong Bay, verder naar het noorden van Vietnam. Toch wel spannend om in een bus te stappen, uiteindelijk een vaag bootje en nog een busje in. Vooral omdat je niet helemaal zeker weet of je uberhaupt we goedgaat en je het ook niet kan checken aangezien er niemand Engels sprak... Maaarrr we hebben het gered. Helaas is het weer niet helemaal optimaal, 14 graden, beetje regenachtig en komt de baai van Cat Ba niet helemaal mooi uit. De bergen zien er grauw uit en het is een beetje koud. Maar we mogen niet klagen, we zijn op reis (en het is geen vriezen net als bij jullie in NL!). We hebben het hotel geboekt, weer een rondje gelopen, in het nogal verlaten stadje, het is laagseizoen, we leren afdingen en een Belgisch meisje kennen. Weer heerlijk gegeten en een hike de jungle in geboekt.
We hebben zo een aardige work-out aangezien we heel veel lopen en vandaag dus die hike gedaan. En het was supergaaf!! Samen met 2 Australiers werden we opgehaald door Vietnamese mannen op van die brommers.. naja eerder schakelscooters. En gaan we richting de bergen. Heel gaaf, we werden opgevangen bij mensen thuis. Zo'n open huis waar de dieren om en in het huis rondscharrelen. We hebben uiteindelijk een 3 uur durende bergtocht gemaakt door de jungle/bos/rotsen, waar we alleen absoluut verdwaald waren. Gelukkig zag onze gids Tan een weg, wij niet in ieder geval. Over rotsen heen, hopen dat je niet uitglijd en aan bomen en lianen hangend de struiken door en stenen over. Best spannend en intensief soms, maar super! Wat een uitzicht en wat een prachtige natuur! En vooral; wat een rust! Na 2 dagen Hanoi was ik hier al aan toe. Dus dit was genieten..
Nu zitten we dus op de hotelkamer, even een hete douche genomen en de beentjes omhoog op bed. Zo maar weer wat eten scoren (wat gemiddeld zo'n 2 euro kost voor een aardig maal) en we vonden eigenlijk wel dat we een voetmassage van n half uur verdiend hadden.. Voor 1 euro kunnen we dat wel doen... Owja! En ze hebben hier superlekkere pannenkoeken met fruit en chocolade!

Morgen gaan we met de boot richting Halong City dwars door de baai met heel mooie rotsen en daarna? Dat zien we dan wel weer...

Heel veel liefs vanuit een nu nog fris maar enorm mooi Vietnam!

Martine

• 01 Februari 2012 - 10:35

Maaike Van Wijk:

Nou, dat begint al goed! Mooie ho(s)tels, lekker eten, een voetmassage, beentjes omhoog; ga je ook nog wat DOEN?! O ja, die hike natuurlijk... Klinkt leuk; HAVE FUN!

• 01 Februari 2012 - 11:07

Sandra:

Hey martine!! Goed bezig!! Ik ben net terug!! It's all amazing!! Blijf je alleen in vietnam? Of ga je nog ergens anders heen? Het weer in het zuiden is beter hoor! Don'nt worry!! Aanrader....bezoek een stadje waar geen toeristen komen! Is zo leuk!! En eet lekker noodlesoep op de lokale markt! Nothing better en als laatste...mocht je tijd hebben ga op een brommertje met yu (21 jr en weet veel, en vind jou wel ergens langs de weg lopend) in hue langs de graftobes, pagodes en tempels!!! Echt super! Geniet ervan en have a safe trip!! Dikke kus san

• 01 Februari 2012 - 11:33

Stephan:

Leuk verslagje!
    Ik krijg gelijk weer kriebels!

Vooral die pannenkoeken zijn lekker...in Thailand heetten die dingen bananaloti, jummy!!!!

Mango shakes als ontbijt, aanrader ;-)

geniet er lekker van!

xx

• 01 Februari 2012 - 14:49

Jolanda:

klinkt tot nu toe erg leuk! geniet ervan en ben benieuwd naar de rest van je avonturen. ;-)

• 01 Februari 2012 - 14:53

Ilse:

He lief! Ik heb net een gezichtsbehandeling gehad en wacht nu tot mijn zusje klaar is.. Even telefoon checken dan maar en jeeee een verhaal van Martine!! Moet je zien, net een paar dagen weg en nu al zoveel beleefd. Drukke stad dus? En dan heerlijk de natuur in! Geen spijt van je wandelschoenen zeker hahaha! Kijk je wel een beetje uit met vreemde mannen op de brommer? Die pannenkoeken, die zijn zoo lekker. Die hebben ze in Thailand iig ook! Geniet ervan! Enne ik ga je vrijdag proberen foto's te sturen!! Xxx

• 01 Februari 2012 - 14:57

Ilse:

Heb net een heerlijke gezichtsbehandeling gehad en nu aan het wachten tot mijn zusje klaar is. Even mijn telefoon checken dan maar... Jeee een verhaal van Martine! Moet je kijken net een paar dagen weg en nu al zoveel indrukken! Drukke stad dus? En daarna die prachtige natuur! Geen spijt van je wandelschoenen zeker? Ahha! Kijk je wel een beetje uit achterop de brommer bij vreemde mannen? Ohja die pannenkoeken die hebben ze in Thailand iig ook! Geniet ervan! Ik ga vrijdag proberen wat foto's te sturen! Xx ilse

• 01 Februari 2012 - 16:13

Nicoline Prins:

Hi Martine,

Super leuk om je weer te volgen op je reis!! Net je verslag gelezen met Evi op schoot. Ze brabbelt en lacht, dus ze zal het ook wel erg leuk hebben gevonden ;-) Heel veel plezier nog!
    Gr. Nicoline

• 01 Februari 2012 - 20:26

Linda:

Heey Martine,
    Wat een avonturen al meis, heel leuk om te lezen. Ben reuze benieuwd wat je nog meer gaat doen en meemaken. Ik hoef niet te zeggen geniet ervan want dat kwam zeer duidelijk over in je verslag. Pas goed op jezelf en tot gauw weer, Hartelijke groet, Linda

• 01 Februari 2012 - 21:59

Marjolein:

Hooi Martine,

Wat leuk om te lezen! We missen je wel op het NC.. Heel veel plezier daar en de groeten uit het koude NL.

Marjolein

• 02 Februari 2012 - 00:20

Sietse:

Heej blauwe,

Gaaf om je eerste verhaal weer te mogen lezen. Relax dat t reizen allemaal zo goed is gegaan, scheelt een hoop ergernis en gedoe. Kun je het een beetje vinden met je reismaat? Was trouwens gezellig nog, vrijdag voor je wegging. Volgende keer alleen niet op m'n werk hoor :P Geniet ze daar....

• 03 Februari 2012 - 19:34

Jannemieke:

He lief, al een loepia op?? ;) fijn dat jullie goed zijn aangekomen, khoop nog veeeeel verslagen van je te lezen xxxx en geniet!!

• 03 Februari 2012 - 19:37

Jannemieke:

LoeMMMMpia uiteraard, (als je kids hebt blijven de knopjes van je laptop met enige regelmaat hangen .... kleven ... plakken... :s ieuwww

• 04 Februari 2012 - 08:05

Joanne:

Babe, dat klinkt goed allemaal!! Geniet van alle mooie dingen. Ik volg je vanuit NL die nu heel mooi in de sneeuw ligt!! XX

• 04 Februari 2012 - 08:27

Brannie:

Leuk verslag, geniet er nog lekker van.

Nog veelplezier groetjes

• 05 Februari 2012 - 14:13

Dicky Veenstra:

Hoi Martine,

via je moeder je adres weer gekregen. Leuk om een beetje op de hoogte te blijven van alles wat je ziet en meemaakt.
    Geniet ervan.
    Hier is het berekoud!
    Groetjes, Dicky

• 05 Februari 2012 - 22:11

Piet En Mary Prins:

lekker weer van je verslag genoten, schrik wel van je reactie va al die vele mensen en geluiden.
    maar dan kunnen wij ons vast voorbereiden.
    genieten meisje en groeten vanuit de kou.