Van Bangkok naar Bounty eiland - Reisverslag uit Ko Pha Ngan, Thailand van Martine - WaarBenJij.nu Van Bangkok naar Bounty eiland - Reisverslag uit Ko Pha Ngan, Thailand van Martine - WaarBenJij.nu

Van Bangkok naar Bounty eiland

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine

03 Mei 2012 | Thailand, Ko Pha Ngan

Sawadee Ga!

En daar zit ik dan, roodverbrand (het lijkt net of ik een masker op heb weetjewel, waar mn zonnebril en haarband zaten is het wit en de rest.. knalrood!) achter de laptop op het eiland Ko Pha-ngan… We zijn ondertussen dus in het zuiden van Thailand aangekomen.

We (ik reis nog steeds met Michel) zijn dus na Chang Mai afgereisd naar Sukhothai (ook wel; Zoek-’t-uit). We verbleven in het nieuwe gedeelte en hebben een scooter gehuurd om naar de oude stad te gaan. Dit was een soort mini Angkor Wat met mooie oude ruïnes waar we een voor een langs of ingingen. Ik probeer me altijd te verbeelden hoe het geweest moet zijn toen de tempels nog gebruikte werden. Het is zo al indrukwekkend, kun je nagaan als er monniken lopen en alles mooi aangekleed is. Bijzonder.
Na Zoek-‘t-uit gaan we met de bus verder naar Ayuthaya, eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal; oude tempels en ruïnes. Hierna naar Kanchanaburi en ook hier gaan we weer tempelhoppen en naar de beroemde Bridge over the river Kwai. Ook bezoeken we het Railway Museum waar goed in beeld werd gebracht hoe het in de tweede wereldoorlog ging met het bouwen van deze brug, dat zet je wel weer even met beide benen op de grond. We hebben in Kanchanaburi een leuk hostel met een tuin en we kunnen zwemmen in de rivier, wel even fijn om af te koelen (bedankt voor de tip Valentino en Ilse!!). Het is gemiddeld 40 graden dus we huren vaak een scooter voor een dag en rijden dan rond naar alle bezienswaardigheden. Ook heb ik gemerkt dat je gewoon moet accepteren dat je heel de dag zweet en dat het heet is. Dan gaat het wel enigszins, maar wat een hitte! Kanchanaburi heeft leuke eettentjes en goed eten. Ook zijn er verschillende bars waar vooral oude westerse mannen zitten met Thaise vrouwen om hen heen.. Dat is ook een manier om je oude dag te slijten natuurlijk. Het ziet er een beetje sneu uit moet ik zeggen, alhoewel de mannen er niks van aantrekken en de vrouwen erg gelukkig kijken. Zou het dan toch echte liefde zijn? ;)
Voordat we afslaan naar Bangkok gaan we eerst nog even in Cha-am kijken, ten zuiden van Bangkok. Een strand-stadje met na elke 50 meter een 7 Eleven winkel en veel kraampjes met eten op straat. En dus een strand. 30 km ten zuiden van dit stadje is de wat toeristische variant van Cha-am, Hua Hin met een heel lang strand! Ook hier gaan we weer met de scooter heen en worden hier aangehouden door de ‘traffic police’! Natuurlijk hadden we wel gezien dat je geen U-bocht mocht maken op de kruising maargoed, we probeerden toch nog even de domme toerist uit te hangen om de boete van 400 Bhat te verlagen. ‘In Nederland mag je overal U-bochten maken hoor meneer agent’ (met onze meest onschuldige blik). Hij trapte er niet helemaal in, maar de deal om hem 200 Bhat te geven (is iets van 5 euro) en ons dan niet naar het politiebureau te brengen was dan ook goed haha. Toch fijn dat de politie zo corrupt is… We maken een strandwandeling van een paar uur (waar ik uiteraard weer lekker verbrand, word ik ooit nog gewoon bruin? ;)) en gaan weer terug met de scooter naar Cha-am.
En dan is het zover, Bangkok! Ik heb hier tijdens mijn reis toch wel een beetje naar uitgekeken, iedereen die ik tegenkwam was zo enthousiast over Bangkok. En ik snap het wel. Je kunt hier werkelijk alles krijgen (al is het misschien hartstikke fake), de Thaise mensen zijn vriendelijk en het eten is er heerlijk. We slapen in een leuke straat met veel restaurantjes en winkeltjes op straat vlakbij de bekende straat Koa San Road. Nu valt me deze straat een klein beetje tegen overdag, maar ’s avonds is het er elke avond feest. We eten gezellig bij kraampjes op straat (ik ben verslaafd geraakt aan Pad Thai, een soort bami-achtig-goedje met vlees of vis met pinda en taugé) en ontmoeten hier Jean Pierre en Anke die vanuit Cambodja naar Bangkok zijn gekomen. Gezellig!
Voor Koninginnedag moeten we nog even een oranje outfit scoren dus gaan Michel en ik naar een enorm winkelcentrum (MBK) en lopen hier de hele middag rond, ook al zou je heel de dag geen winkel ingaan, je ziet geen een winkel 2x, wat groot! Als we teruglopen wordt de weg afgezet en worden we door de politie gemaand aan de kant te gaan. Een Thais meisje vertelt ons dat de prinses (de dochter van de Thaise koning) erdoor moet. Dus vangen we nog een glimp op van de prinses in de auto. Helaas geen mooie Maxima-look-a-like, maar een oudere dame. Maar toch!
Op Koninginnedag komt Cameron aan (een oud-reisgenoot waar ik 5 jaar geleden mee in Australië heb gereisd) en gaan we ’s avonds op zoek in onze oranje outfit naar het feestgedruis met JP en Anke. Helaas vinden we geen Holland House en is het bij de Nederlandse ambassade ook geen feest, maar midden op Kao San Road kleurt een gedeelte van een terras mooi oranje. Een groep Nederlanders! Hier sluiten we bij aan en hebben we toch nog het ‘oranjegevoel’ te pakken. Hierna gaan we nog naar een club met de taxi en als we terugkomen op Kao San Road is het feest overal nog in volle gang dus gaan we ook nog even door. En wat fijn dat je op straat nog steeds banana-pancakes met chocolade kan krijgen!
De volgende dag blijf ik in het guesthouse en gaan Cameron en Michel naar het Grand Palace en tempels, dit bewaar ik voor de volgende keer als ik in Bangkok ben. Want ik heb het weer voor elkaar hoor, keelontsteking! Gelukkig kun je hier in de apotheek zonder moeite antibiotica krijgen. En nee, het was geen uit de hand gelopen kater (just saying).
Die avond gaan we met zn drieën de nachtbus richting het zuiden naar Ko Pha-ngan. Een rare constructie, want we komen om 3 uur ‘s nachts aan bij een pier om de ferry naar het eiland te nemen, maar moeten hier eerst nog 4 uur (!!!) wachten buiten op een bankje. Maar de tocht met de ferry is wel mooi en de eilanden om ons heen nog mooier! Een hele andere kant van Thailand weer, super! Op de ferry komen we Bron en Richard tegen (het Engelse stel waarmee ik reisde in Laos) en nu zitten we met zn allen in het zelfde guesthouse. We hebben 2 bungalows met balkon, dus dat is wel gaaf. Het strand is op loopafstand en het water is helder blauw! We blijven hier de komende 5 nachten, want op 5 mei is de Full Moon Party. Misschien hebben jullie hier al wel eens over gehoord, of zelfs meegemaakt. Het schijnt een hele happening te zijn. 24 uur feesten op een strand met Dj’s, drank en een heeeuule hoop partypeeps (schijnen 10.000 mensen te komen! Dit schijnt de grootste Full Moon Party van het jaar te zijn, omdat het na het Thaise nieuwjaar is). Ik ben benieuwd.. Maar eerst even rustig aan (wat een straf zeg, op een strand) en dan knallen! Ofzo…

Hoe was jullie Koninginnedag? Ik begreep dat het mooi weer was?

Liefs!

  • 03 Mei 2012 - 07:22

    San:

    Het is dus duidelijk!! Ik moet gewoon op reis naar Thailand!!! Woooowww echt gaaf zeg!! Wat heb jij een superreis!! Geniet van je laatste weekjes xx

  • 03 Mei 2012 - 07:55

    Eric:

    30 april hadden we inderdaad prachtig weer, maar komend weekend geven ze 12 graden op :-(
    Geniet maar lekker op je strandje daar en gefeliciteerd met je neefje! X

  • 03 Mei 2012 - 10:40

    Ilse En Baby:

    Hoi tante Martine, zooo klinkt dat even goed!!!
    Zo leuk om weer een stukje Thailand te zien!! Ik mis toch wel een foto van jou knalrode kop hoor ;)
    Ben benieuwd wat je de komende weken nog van plan bent.. Bounty eilandje is ook wel even lekker he!? Veel plezier op de full moon party!! :)
    Ohhh heimwee als ik het zoo zie... Geniet ervan meid!

  • 04 Mei 2012 - 04:09

    Frans:

    Pff, of koninginnedag wat was? nou het weer in elk geval wel, voor deze Hollandse tijden was het superweer, en terwijl het vieren van Caro dr verjaardag heerlijk geflaneerd over de vrijmarkt in Utrecht. Maar helaas geen chocolade pannekoekjes voor mij. Ik begrijp dus dat je tante bent geworden, gefeliciteerd! Wel het goede voorbeeld gaan geven hé, party, full moon, hele dag door op het strand, partyrockers!!!


  • 06 Mei 2012 - 17:35

    Piet En Mary:

    tante Martine van harte gefeliciteerd met je neef.
    jij zult hem al wel gezien hebben met een of ander app/skype/webb.
    wij hebben hem mog niet gezien vanzelf.
    het doet zeer zo ver weg, maar het komt echt helemaal goed hoor(ervaring van Nic.)
    we mogen nu echt ROOIE tegen je zeggen hihi.
    wat gaaf zo'n koninginnen dag aan de andere kant van de wereld.

    groetjes uit braank

  • 06 Mei 2012 - 20:52

    Linda:

    Hoi tante. ..ja dat klinkt he? Gefeliciteerd met sven . Nog een goede reis gewenst en geniet err nog van ...gr linda en kids heb er nu trouwens tijdelijk 5!!! Ja komt omdat zus hester en moeder naar brazilie morgenochtend heeeel vroeg vertrekken. En jongens slapen bij mij....

  • 08 Mei 2012 - 14:41

    Marco Dubbeld:

    Beste Martine,
    Het is leuk om af en toe je te volgen Het ziet er echt fantastisch uit! Vandaag een mail gestuurt naar de collega's en ik hoorde dat je dan al weer in nederland ben. Je zou wel weer moeten wennen als je terug bent dus hoop ik dat je erbij bent, we zijn benieuwd naar je verhalen

    Beste collega's
    Het is weer tijd voor een Teamuitje . Deze keer voor de zomer omdat we graag met de huidige groep nog iets leuks willen doen.

    Binnenkort krijg je meer informatie maar het beloofd een actief en gezellige geheel te worden.

    Reserveer vast de volgende datum in je agenda:
    Donderdag 14 Juni 2012

    Het programma is vanaf de lunch, smiddag en loopt tot in de avond.

    Wat is nog een verassing…… ? ? ? ?
    ? ? ?

    Graag hoor ik voor het eind van deze week of je echt niet mee kan ivm reserveringen.

    Namens de feestcommissie
    Marco

  • 15 Mei 2012 - 07:59

    Ome Peter En Margo:

    Hoi Martine

    Vol bewondering en een genot hebben wij jou verslagen gelezen.
    Wat heb jij veel gezien en mee gemaakt, ook de foto's zijn allemaal even mooi.
    Nu zit het er weer bijna op je rondreis, maar je het wel een hele reis vol belevenissen gehad waar je nog vaak aan terug zult denken.
    Ook nog proficiat met je neefje, ook wel gezellig als je terug bent om hem vast te houden.
    Geniet er nog even van je mooie reis.

    Liefs ome Peter en Margo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martine

Actief sinds 06 Okt. 2011
Verslag gelezen: 766
Totaal aantal bezoekers 52598

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2014 - 01 Mei 2015

Come fly with me

28 Februari 2013 - 04 Augustus 2014

Living our dream!

28 Januari 2012 - 23 Mei 2012

Van hot naar her

Landen bezocht: